Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Náhradní rodinná výchova
Kratochvílová, Jana ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce na téma "Náhradní rodinná výchova" pojednává o problematice náhradní rodinné výchovy v České republice. Předmětem práce je rodina, její nenahraditelná úloha při výchově jedince, historie náhradní výchovy, systém náhradní rodinné výchovy v České republice, právní úprava, definice jednotlivých forem náhradní rodinné výchovy, pěstouni, osvojitelé a neziskové organizace zajišťující náhradní rodinnou výchovu - SOS vesničky. Cílem práce je seznámit s problematikou náhradní rodinné výchovy v České republice, objasnit pravidla pro umisťování dětí do náhradních rodin a prostřednictvím příběhů tří náhradních rodin poukázat na některé problémy dětí, které s sebou náhradní výchova nese, a vyhodnotit její význam a potřebu pro dítě a společnost.
Děti z dětského domova
Lošťáková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dětí z dětských domovů. Obsah teoretické části práce tvoří legislativní rámec dané problematiky, vysvětlení základních pojmů, popis historického vývoje ústavní výchovy a působnost orgánů a institucí sociálně-právní ochrany dětí. Hlavním cílem práce je zmapování situace klientů dětských domovů s nařízenou ústavní výchovou. Přiblížení jejich situace před samotným nařízením ústavní výchovy, během pobytu v zařízeních ústavní výchovy, tedy nejen v dětském domově samotném, ale i v diagnostickém ústavu, a také poté, co zařízení opustí a musí se zařadit do běžného života. Praktická část pojednává o tom, jak pobyt dětí v dětském domově dále ovlivňuje jejich životy. Klíčová slova Dětský domov, ústavní výchova, náhradní rodinná výchova, sociálně-právní ochrana dětí, diagnostický ústav.
Systém péče o ohrožené děti v ČR - jeho determinanty a východiska
Pilná, Lenka ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou systému péče o ohrožené děti v České republice a zvyšujícím se počtem dětí v ústavní výchově. Při zpracování práce bylo využito zejména kvalitativních metod sběru dat formou vlastního dotazníkového šetření na úřadech obcí s rozšířenou působností u zaměstnanců, kteří se zabývají výkonem sociálně-právní ochrany dětí a rozhovory se zaměstnanci vybraných zařízení pro výkon ústavní výchovy. Dále byla provedena sekundární analýza dat. Závěrem jsou navržena některá dílčí opatření, jejichž realizace by mohla zlepšit postavení ohrožených dětí ve společnosti a snížit počty dětí umístěných v ústavní výchově.
Vybrané údaje o sociálním zabezpečení - 2014
Český statistický úřad
Základní informace o počtu osob nemocensky pojištěných, dávkách nemocenského a důchodového pojištění, počtu důchodců a vyplácených důchodů, průměrné měsíční výši důchodu, výdajích na důchodové pojištění, dávkách státní sociální podpory v ČR a jednotlivých krajích. Dále jsou uvedeny také údaje charakterizující síť státních, obecních, církevních a ostatních zařízení sociální péče.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vybrané údaje o sociálním zabezpečení - 2016
Český statistický úřad
Základní informace o počtu osob nemocensky pojištěných, dávkách nemocenského a důchodového pojištění, počtu důchodců a vyplácených důchodů, průměrné měsíční výši důchodu, výdajích na důchodové pojištění, dávkách státní sociální podpory a pěstounské péče, dávkách pomoci v hmotné nouzi, dávkách pro osoby se zdravotním postižením a příspěvkem na péči, sociálních službách v ČR a jednotlivých krajích.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Neuchopitelné přední hledisko: Představy o rodině a nejlepším zájmu dítěte v rámci svěřování dětí do náhradní rodinné péče/výchovy
Jílková, Tereza ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Benešová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je skrze analýzu rozhovorů se sociálními pracovnicemi a pracovníkem orgánu sociálně-právní ochrany dětí (dále OSPOD) a skrze analýzu textů a dokumentů sledovat, jakým způsobem probíhá praxe svěřování dětí v rámci NRP/V. Práce zkoumá to, jakou roli v rámci procesu zařazování žadatelů a žadatelek do registru uchazečů o některou z forem NRP/V hrají sociální pracovníci a pracovnice a jaký je jejich prostor pro formování procesu svěřování dětí do NRP/V. Skrze analýzu oblastí jejich činnosti je cílem zjistit, v jakých momentech a jakým způsobem může ideové a normativní nastavení jednotlivých pracovníků a pracovnic ovlivnit proces svěřování dětí do NRP/V. Jednou z oblastí je zkoumání toho, jakými obsahy sociální pracovníci a pracovnice naplňují koncept nejlepšího zájmu dítěte a rodiny. Práce hledá odpověď na otázku, do jaké míry mohou normativní představy o rodině a tématech s rodinnou spojených ovlivnit ne/svěření dítěte konkrétním žadatelům a žadatelkám. Práce mimo jiné dospívá k závěru, že prostor pro sociální pracovníky a pracovnice je v určitých momentech široký, ze strany pracovníků a pracovnic často neuvědomovaný. Vedle roviny formálních pravidel vstupují do procesu hodnocení žadatelů a žadatelek faktory, jako jsou individualita každého pracovníka či pracovnice, různost názorů...
Úloha edukace při ukončování ústavní výchovy v přípravě na samostatný život
Novotná, Mariana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se věnuje vzdělávání a přípravou dětí z ústavní výchovy na samostatný život. V teoretické části najdeme především okolnosti a příčiny pobytu dětí v ústavních zařízeních, funkce jednotlivých zařízení a také, jak se této přípravě jednotlivé organizace pro děti s nařízenou ústavní výchovou věnují. Nedílnou součástí je analýza jednotlivých nevládních organizací na území hlavního města Prahy, které děti v tomto směru vzdělávají a pomáhají jim s přechodem do samostatného života. Praktická část se zaměřuje na jeden ze střednědobých vzdělávacích projektů, který umožňuje svým klientům vyzkoušet si úkoly patřící k samostatnému životu v bezpečném prostředí, ještě než ústavní zařízení opustí. Praktickou část tvoří především kvalitativní výzkum provedený metodou rozhovoru, které vycházejí z cílů projektu. Výzkum zjišťuje znalosti a dovednosti klientů, které si během kurzu osvojili. Annotation: This diploma thesis is dedicated to education and training of children in institutional care to independent life. In the theoretical part we can find especially the circumstances and causes why children have to stay in institutions, the functions of individual institutions, as well as the preparation of individual organizations for children in the institutional education pay. An integral part is an...
Náhradní rodinná výchova
Kratochvílová, Jana ; Kohnová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce na téma "Náhradní rodinná výchova" pojednává o problematice náhradní rodinné výchovy v České republice. Předmětem práce je rodina, její nenahraditelná úloha při výchově jedince, historie náhradní výchovy, systém náhradní rodinné výchovy v České republice, právní úprava, definice jednotlivých forem náhradní rodinné výchovy, pěstouni, osvojitelé a neziskové organizace zajišťující náhradní rodinnou výchovu - SOS vesničky. Cílem práce je seznámit s problematikou náhradní rodinné výchovy v České republice, objasnit pravidla pro umisťování dětí do náhradních rodin a prostřednictvím příběhů tří náhradních rodin poukázat na některé problémy dětí, které s sebou náhradní výchova nese, a vyhodnotit její význam a potřebu pro dítě a společnost.
Odchod mládeže z ústavní péče a první rok samostatného života
Štanclová, Tereza ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Orságová, Petra (oponent)
Bakalářská práce "Odchod mládeže z ústavní péče a první rok samostatného života" pojednává o problematice odcházení zletilých z náhradní výchovné péče a o následném osamostatňování těchto mladých lidí. V práci autor sleduje okolnosti, za jakých klient ústavní péči opouští a pozornost je také věnována dostupným možnostem následné péče, které umožňují plynulejší přechod od náhradní výchovné péče k osamostatnění. Teoretickým východiskem je koncept sociální exkluze, kterou jsou mladí lidé po odchodu z ústavní péče ohroženi pro jejich nezřídka nižší úroveň dosahovaného vzdělání, nižší konkurenceschopnost na trhu práce, nefunkční záchytnou sociální síť rodiny a absenci konexí. Součástí práce je kvalitativní výzkum v jehož rámci byly nahrávány rozhovory s klienty zařízení ústavní a následné péče a s experty v dané problematice. Smyslem výzkumu je poskytnout reflexi zúčastněných aktérů a ilustrovat tak situaci, v které se mladí nezaopatření lidé nachází.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.